Práca s eshopom si vyžaduje množstvo mravenčích úkonov, ktoré vcelku produkujú komplex činností, ktoré si vyžadujú relatívne veľké množstvo času, pokiaľ tieto úkony nemáte zautomatizované. Vzhľadom k tomu, že náklady na pracovnú silu sú podstatnou zložkou cenotvorby produktu resp. zložkou celkových nákladov má to dopad na ceny vaších produktov ako aj zisk. Poďme ich teda trošku zoptimalizovať, aby ste po vykonaní menších zmien zarábali od dnes každý deň o nejaké to euro navyše.

Efektívna práca s eshopom obsahuje tieto prvky a zásady:

  1. Prednastavené emaily

Odpovedanie na emaily v eshope tvorí významnú časť pracovného času. Na začiatku nášho podnikania sme dokázali odpovedať na cca. 10 emailov za hodinu. Po určitom čase sme si však všimli, že 80% komunikácie sa opakuje. Preto sme vyhotovili vzorové emaily, ktoré stačí zákazníkom jedným kliknutím v administratíve eshopu odoslať. Táto jednoduchá a časovo nenáročná zmena nám ušetrila obrovské množstvo času. Po zmene sme vedeli odpovedať v priemere na 35 emailov za hodinu. Príjemná zmena čo poviete 🙂

2 . Čo sa nemerá to neexistuje

V skutočnosti množstvo drobných úkonov v eshope vedia narobiť slušný „bordel“ v činnosti eshopu pokiaľ nie sú ošetrené a zprocesované tak, aby bol v tom poriadok. Najviac túto informáciu oceníte ak sa vám začne dariť a vzrastú objednávky eshopu. Vtedy je už zprocesovanie činnosti v eshope trochu neskoro, lebo ste radi, že stíhate odoslať tovar na čas. Hneď ako zbadáte potencial rastu vášho eshopu a ešte nie ste predsa len zahltený objednávkami pripravte sa sa fázu úspechu! Spíšte si všetku činnosť, ktorú v eshope vykonávate a snažte sa ju namerať. Ak budete vedieť koľko čo ma trvať nebudete mať v budúcnosti obavy oddelegovať túto činnosť na nových zamestnancov a tie budete vedieť, kto aký výkon podáva a kde je priestor na zlepšenie. Táto transparentnosť a priehľadnosť je na nezaplatenie.

3. Urobte si pracovné manuály

Hlava je na to, aby ste ňou rozmýšľali, nie aby ste ňou pamätali. Dajte si všetko čo robíte na papier (alebo google disk). Má to viacro výhod. Na nič nezabudnete. Ak máte pocit, že ste predsa len na niečo zabudli môžete si to overiť v manuály. No hlavne pracovné manuály šetria čas pri odddelegovaní úloh na iné osoby ako ste vy. Nemusíte sa donekonečna pri každom novom zamestnancovi alebo brigádnikovi opakovať čo treba robiť. Tiež odfiltrujete ľudí, ktorím sa čítať nechce. Ak sa im nechce čítať nebude sa im s veľkou pravdepodobnosťou chcieť ani pracovať, prípadne budú chcieť robiť podľa seba, čo je pri líderskych pozíciach pozitívum no pri bežnej administratíve v eshope je to negatívum. Možno trochu tvrdé, no vychádzame z naších skúsenosti.

4. Robte prácu v celkoch

Vysvetlíme si to na plnení obsahu na vašej fan stránky na facebooku. Statusy, ktoré uverejníte naplánujte a hneď aj vyplracujte aj na týždeň dopredu pokiaľ si to môžete dovoliť. Je to dôležité preto, lebo je vedecký aj praxou dokázané, že do každej činnosti sa ľudský rozum musí skoncentrovať resp. aklimatizovať. Takéto vtiahnutie sa do deja činnosti, kde podávate najvyšší výkon môže trvať od 7 do 15 minút. Preto je dôležité najmä v eshope, kde je množstvo drobnej rozličnej práce si dôkladne zhodnotiť čo sa dá urobiť naraz v jednom časovom celku aby ste sa dostali do stavu flow. To je ten stav keď si na konci poviete „to je už toľko hodín?“ 🙂

5. Naplánujte si časové okná so stálymi každodennými činnosťami a kalendár príležitostných neopakujúcich sa úloh

Aby pracovník podal najlepší výkon jeho hlava sa na to potrebuje tiež pripraviť. Ideálny stav je ak už vopred vie čo pracovníka v ten deň čaká, aby mal určitú istotu a stály harmonogrma dňa. Okrem toho máte lepší prehľad a poriadok v čase kedy sa čo ma robiť a eliminujete tým chaoz napríklad pri expedícii tovaru, keď vzniká neraz zbytočný časový stres z toho, aby sa stihli zabaliť a pripraviť na odoslanie všetky objednávky ešte pred príchodom kuriera. Využívajte technológie

6. Využívajte všetky možnosti šetrenia času, ktoré vám trh ponúka.

Spomenieme najmä:

  • napojenie eshopu na kuriera tak aby ste už tlačili hotové štítky bez vypisovania údajov klienta
  • účtovníctvo pri eshope – napojenie, aby sa mohli platby len párovať (okrem času vám to zlacňuje u účtovníka účtovnú položku zvyčajne o 50%)
  • kvalitný administratívny systém (jednoduché rýchle nahadzovanie tovaru, jednoduché a rýchle pridávanie fotiek produktov viacerých naraz, automatické posielanie potvrdenia o objednávke, poslanie faktúry na 1 klik a ďalšie) 7. prednastavené statusy o objednávke a iné opakujúce sa informácie o objednávke klienta

Tak ako sme začali podobne aj skončíme prednastavenými statusmi o objednávke klienta. Tie môžu byť rôzne podľa situácie, ktorá sa v realnom svete môže odohrať. Napríklad sa môže stať, že tovar už nemáte aj napriek tomu, že na stránke ešte bol k dispozícii, potrebujete informovať zákazníkov o tom, že tovar už nie je možné pred Vianocami doručiť alebo že máte závodnú dovolenku a ž tohto dôvodu budete dodávať tovar až po určitom dátume. Toto informovanie pri objednávkach viete vyriešiť jednoducho jedným klikom na odoslanie konktrétnehu statusu, aby ste nemuseli vypisovať tu istú informáciu pre viacerých zákazníkov.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *