Ak chcete začať podnikanie cez eshop je potrebné zvážiť všetky pre a proti ako na vlastný internetový eshop. Jednou z prvých otázok, s ktorými sa stretnete je, ako na vytvorenie eshopu.

Existujú 2 možnosti riešenia:

1. Eshop na prenájom

2. Tvorba vlastného eshopu

1. Eshop na prenájom – veľakrát prezentovaný ako eshop zadarmo. Avšak hneď pre začiatok si treba pripomenúť, že nič nie je zadarmo. Naopak, veľakrát niečo čo je zadarmo môže byť to najdrahšie riešenie. To si môžete overiť aj príkladom na konci tohto článku. Eshop na prenájom je však dobre riešenie pre úplne počiatočnú fázu vášho podnikania na internete v prípade, že produkt, ktorý chcete cez eshop predávať ešte nemáte v predaji overený a potrebujete bez väčších nákladov zistiť či je produkt natoľko atraktívny, že dosiahne predaj, ktorý vás uspokojí. Eshop na prenájom ušetrí pre začiatok čas a investície. Tiež si cez neho viete bez väčšej námahy overiť či vás podnikanie bude baviť a či máte chuť na internete podnikať dlhodobo.

2. Tvorba eshopu na mieru – je nevyhnutná pre ľudí, ktorí sa už úspešne venujú predaju cez internet a majú overený produkt. Tiež je táto forma eshopu potrebná pre podnikateľov, ktorí majú svoj produkt a biznis overený v offline svete mimo internetu. Je tu totiž vysoký predpoklad, že predmetný produkt bude fungovať aj na internete a nie je dôvod strácať čas s eshopom na prenájom.

Prečo je nevyhnutná tvorba vlastného profesionálneho eshopu pre ľudí, ktorí už majú overený produkt? Pretože eshop na prenájom nie je vybudovaný expertom na eshopy. Zvyčajne si ho podnikateľ vyskladá sám za pár minút. Povedzme si, že ani v dome v ktorom by ste si postavili sami narýchlo bez akýchkoľvek znalostí zo stavebníctva by ste zrejme pokojne nespávali.

Eshop je najdôležitejší konverzný bod v procese predaja a je nevyhnutné mať rozmiestnenie stránky a funkcie eshopu zapracované na expertnej úrovni, aby ste z návštevníkov stránky vyťažili maximálny predaj a zároveň aby návštevníci vašej stránky sa cítili pri nákupe čo najpohodlnešie. Len tak si získate dôveru a spokojnosť zákazníka a vybudujete si stálu klientelu, ktorou si zabezpečíte ďalší rast eshopu.

Zrejme najdôležitejšou otázkou pre začínajúcich eshoparov ako aj ľudí, ktorý už majú starší eshop je koľko stojí vytvorenie eshopu? Pre lepší rozhľad a usmernenie čo je skutočne pri porovnaní dôležité si uvedieme následovný príklad:

Predstavme si že cez eshop na prenájom platíte mesačne 20€/mesačne za prevádzku eshopu. V priebehu 4 rokov preto zaplatíte 960€. Vzhľadom k tomu že nemáte expertne zhotovený eshop a máte náhodné rozmiestnenie stránky bez overenej funkcionality, ktorá v predaji funguje tak denne predáte 3 produkty. Zisk z produktu máte 15€ a tak na konci dňa zarobíte 45€. V priebehu 4 rokov tak zarobíte 65 700€. Po odpočítaní prevádzkových nákladov za eshop zarobíte 64 740.

Na druhej strane za eshop eshop profi+ jednorázovo zaplatíte 999€. Tento eshop vám podrží minimálne 4 roky bez akýchkoľvek potrebných veľkých zmien. Vzhľadom k tomu že máte eshop, ktorý je dielom špecialistov v predaji na internete, denne predáte 6 produktov. Denne tak zarobíte 15€x6=90€. V priebehu 4 rokov zarobíte spolu 130 401€ už po odpočítaní nákladu za eshop.

Zisk eshopu na prenájom – 64 740€ (1439€ mesačne)

Zisk eshopu profi+ – 130 401€ (2716€ mesačne)

Eshop na mieru je eshop, ktorý zarába 100% viac ako eshop na prenájom.

Samozrejme príklad kopíruje len naše skúsenosti, ktoré vychádzajú z realných výsledkov.

Vypočujte si blog ako podcast:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *